FAQ


Mogelijk oorzaken:
  • Onvoldoende vrije ruimte op telefoon: Maak voldoende ruimte vrij om de app te kunnen downloaden (350 MB). De 360° video`s die vanuit de app kunnen worden gedownload zijn bij elkaar 1.6 GB
  • Ik heb geen Gmail account: voor het downloaden van 0-phobia heeft u, net zoals voor het downloaden van andere apps, een Gmail account nodig. Heeft u nog geen Gmail account? Maak deze dan gratis aan op: www.gmail.com
  • U heeft bij het installeren geen toestemming gegeven op de melding "0-Phobia het volgende toestaan: toegang krijgen tot foto’s, media en bestanden op uw apparaat. Weigeren of afwijzen/toestaan.": Installeer 0-Phobia opnieuw en kies toestaan. (Dit is een standaard melding, wij zullen uiteraard niets doen met uw bestanden).
Mocht u 0-phobia nog steeds niet kunnen downloaden, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Installeer 0-Phobia opnieuw en kies toestaan. (Dit is een standaard melding, wij zullen uiteraard niets doen met uw bestanden).
Wanneer u in 0-phobia het VR theater opent, klik dan op het tandwieltje rechtsboven aan. Kies: "Naar de Play Store". Kies vervolgens "installeren". Klik op "toestaan" en doorloop de stappen.
Scan onderstaande QR code wanneer hierom gevraagd wordt:
Dat klopt. Om vanuit het theater terug naar de modules te gaan, kijkt u op het beginscherm van het 0-Phobia theater onderaan de levels naar de knop "Terug naar de modules". In de 360º video`s kijkt u naar de "STOP".
Dit komt omdat de helderheid van het toestel staat ingesteld op "automatisch". Is er lang geen activiteit geweest (klikken op het scherm) zoals tijdens de VR oefeningen, dan gaat de helderheid omlaag om daarmee batterij te besparen. Als uw batterij bijna leeg is kan dit ook gebeuren. Zorg daarom dat uw batterij voldoende opgeladen is en zet bij helderheid het vinkje "automatisch" uit. Ga hiervoor naar instellingen → Display (foto 1) → Helderheid (foto 2) → en vink "Helderheid automatisch" uit (foto 3). Afhankelijk van het toestel zal dit er een beetje anders uitzien.

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Dit komt omdat uw telefoon verkeerd om in de cardboard VR bril zit (zie foto 1). U kunt dit verhelpen door de bovenkant van uw telefoon links in de cardboard VR bril te stoppen (zie foto 2).

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Dit kan gebeuren wanneer u de Android 7.0 update op bijv. uw Samsung Galaxy S7/ Samsung Galaxy S7 Edge hebt geïnstalleerd. Zet uw schermresolutie op de hoogste resolutie in uw instellingen. Ga naar ‘Instellingen’ (zie foto 1), dan naar ‘Display’ (foto 2) en naar ‘Schermresolutie’ (foto 2). Zet de schermresolutie op WQHD (zie foto 3).

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Dit heet "image drift". Er zijn 3 oplossingen hiervoor:

  1. Leg uw telefoon met het scherm naar beneden neer en wacht 20-30 seconden. Daarna is de drift weg.
  2. Type in uw "bel nummer scherm": *#0*# . Ga naar ‘sensor’ dan naar ‘ gyro self test’. Open daarna 0-phobia opnieuw.
    Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=_imVEETkWpc
  3. Wanneer u de app afsluit en opnieuw opstart, zal dit probleem waarschijnlijk ook verholpen zijn.
Voor Samsung werkt het als volgt: klik op de knop om alle actieve apps in te zien (zie foto 1). Sluit 0-Phobia door op het kruisje te klikken (zie foto 2). Start 0-phobia opnieuw op door op de 0-phobia app te klikken.

Voor andere telefoons:
http://nl.wikihow.com/Apps-afsluiten-in-Android

Start 0-phobia opnieuw op door op de 0-phobia app te klikken. Wanneer u terug naar het theater gaat, zou het probleem verholpen moeten zijn. In sommige gevallen moet deze procedure een aantal keer worden herhaald.

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Wanneer u de app afsluit en opnieuw opstart, zal dit probleem waarschijnlijk verholpen zijn.

Voor Samsung werkt het als volgt: klik op de knop om alle actieve apps in te zien (zie foto 1). Sluit 0-Phobia door op het kruisje te klikken (zie foto 2). Start 0-phobia opnieuw op door op de 0-phobia app te klikken.

Voor andere telefoons:
http://nl.wikihow.com/Apps-afsluiten-in-Android

Start 0-phobia opnieuw op. Wanneer u terug naar het theater gaat, zou het probleem verholpen moeten zijn.

Mocht het onverhoopt niet verholpen zijn, kunt u de app verwijderen en opnieuw installeren.

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Wanneer u de app afsluit en opnieuw opstart, zal dit probleem waarschijnlijk verholpen zijn.

Voor Samsung werkt het als volgt: klik op de knop om alle actieve apps in te zien (zie foto 1). Sluit 0-Phobia door op het kruisje te klikken (zie foto 2). Start 0-phobia opnieuw op door op de 0-phobia app te klikken.

Voor andere telefoons:
http://nl.wikihow.com/Apps-afsluiten-in-Android

Start 0-phobia opnieuw op. Wanneer u terug naar het theater gaat, zou het probleem verholpen moeten zijn.

Mocht het onverhoopt niet verholpen zijn, kunt u de app verwijderen en opnieuw installeren.

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Dit komt waarschijnlijk door een gebruik aan vrij ruimte op uw telefoon. Maak voldoende ruimte vrij om de video`s te kunnen downloaden. Deze zijn ongeveer 400mb per stuk.

Mocht het probleem onverhoopt niet verholpen zijn, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl
Indien u problemen heeft met het afspelen van de 360º video’s, kunt u deze via YouTube bekijken. Volg hiervoor onderstaande instructies:
  1. Indien deze nog niet is geïnstalleerd, download dan eerst de YouTube app uit de app store en installeer deze op uw telefoon.
  2. Vervolgens selecteert u (op uw telefoon) een van onderstaande links.
  3. Zodra deze wordt afgespeeld met de YouTube app tikt u 1 keer op de video om het menu zichtbaar te maken, tik dan rechtsonder in beeld op het VR bril symbool. U ziet dat het beeld dubbel is geworden. Nu kunt u met uw VR bril de 360º video bekijken.
  4. Wilt u de voice-over begeleiding horen bij het oefenen zorg er dan voor dat uw geluid aan staat. Wilt u deze liever niet horen, zet uw geluid dan uit.
Let op: De kwaliteit van de video is afhankelijk van de snelheid van uw internetverbinding. Bij langzame verbindingen wordt de beeldkwaliteit lager. Probeer te oefenen met een goede verbinding.

Links naar 0- Phobia 360º video’s:

Rotterdam: https://youtu.be/_9pQ93aBC6s
De Hangbrug: https://youtu.be/ouE9tBNfaN0
Amsterdam: https://youtu.be/36ovoKhYjmc
De Hijskraan: https://youtu.be/HNtDD7WgnLQ
In het ‘Play’ menu kunt u de verschillende filmpjes met instructies van Tara afzonderlijk bekijken.
In het VR menu kunt u direct oefenen met exposure in het Virtual Reality theater of met de 360 video’s. Deze laatsten moeten eerst worden gedownload vanuit het menu.
In het My 0-Phobia menu komen uw doelen, helpende en rampgedachten en uw angsthiërarchie te staan.
Mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl

Wij zullen u z.s.m. uw inlogcode opnieuw toesturen.
  • Heeft u een verkeerde inlogcode gebruikt maar is het wel gelukt om in te loggen? Verwijder de app dan direct van uw telefoon en installeer de app opnieuw. Ga geen vragen invullen. U kunt de app opnieuw installeren via de link die u per e-mail heeft gekregen, of via de Playstore met de zoekterm "0-Phobia". Gebruik de inlogcode die u van ons heeft ontvangen. Heeft u wel de app doorgelopen en antwoorden ingevuld? Stuur dan alstublieft een mail naar ons (0-phobia.fgb@vu.nl) waarin u aangeeft wanneer u heeft geoefend en indien u dit weet, ook met welke inlogcode. Verwijder meteen de app en installeer deze opnieuw met de juiste inlogcode.
  • Is het u niet gelukt om in te loggen? Gebruik uw inlogcode die u van ons heeft ontvangen. Indien u deze kwijt bent, mail dan naar 0-phobia.fgb@vu.nl. Wij zullen u z.s.m. uw inlogcode opnieuw toesturen.
U kunt de app opnieuw installeren via de link die u per email heeft gekregen, of via de Playstore met de zoekterm "0-Phobia" met de inlogcode die u eerder heeft ontvangen.
Voor het installeren van de 0-phobia app heeft u 350 MB vrije ruimte nodig. Probeer foto’s en video’s uit uw telefoon over te zetten naar een andere opslagruimte zoals uw computer, een USB stick of een externe harde schijf. U kunt ook de 0-phobia app of andere apps op uw SD-kaart zetten indien u deze heeft. Een andere oplossing is geheugen vrijmaken door uw Android telefoon op te schonen. (Zie https://www.androidplanet.nl/apps/android-schoonmaken-apps/ voor tips).

Voor het bekijken van de 360° video’s heeft u in totaal 1.6 GB nodig. Wanneer dit een probleem is kunt u ook een video downloaden. Wanneer u hiermee geoefend heeft en de video geen angst meer oproept, kunt u deze uit uw telefoon verwijderen en een nieuwe 360° video downloaden.
U kunt altijd een vraag opnieuw invullen door de bestaande tekst te verwijderen en een nieuw antwoord in te typen.
U kunt het introductiefilmpje terugvinden in het play button menu (zie foto).
  • Vooraf cola drinken
  • Tussendoor pauze nemen en een slok water drinken
  • Meer oefenen. Het schijnt dat hoe vaker men oefent hoe minder misselijk
  • Houd uw ogen op één punt gericht tijdens het draaien van hoofd of lichaam